TVGids24.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

Nieuws


De gedachte van veel producenten, programmamakers en presentatoren is dat het belangrijk is om met de tijd mee te gaan. Het publiek verandert waardoor ook de voorkeuren veranderen. Dit betekent dat formules van programma's worden aangepast en sommige programma's compleet van de buis verdwijnen.

Toch zijn er programma's die een speciale niche aanspreken en daardoor zich minder snel met de tijd zullen meegaan. Wanneer deze programma's zich aanpassen aan de gemiddelde kijker, dan verliest het programma haar charme.

Een voorbeeld van zo'n show is De Slimste Mens. Jurylid Maarten van Rossem is van mening dat termen als “fris en fruitig” niet passen bij het programma. Het is nu eenmaal een quiz dat zich richt op intellectuelen waardoor het met name oudere, hoogopgeleiden trekt.

Het programma is hierdoor niet minder populair. De laatste uitzending van het seizoen welke begin dit jaar werd uitgezonden werd door bijna 1,7 miljoen bekeken. De finale werd gewonnen door Eric Smit, de hoofdredacteur van onderzoeksplatform Follow The Money.

Het nieuwe seizoen zal eind juli van start gaan. Van Rossem kan niet wachten en spreekt van een verademing tussen al het sportgeweld op TV.


Vorige artikel
Raymann doet boekje open over tijd bij NPO
Volgende artikel
Jan Kooijman duikt in de wereld van fore..

Nieuwsarchief



Poll

  • Mijn favoriete serie is...