TVGids24.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

Nieuws


De reclame met het afscheid van meneer Van Dalen wint dit jaar de Gouden Loeki! Net na het Achtuurjournaal werd dit bekend gemaakt door de Ster. Vorig jaar werd de winnaar nog groots aangekondigd in de Gouden-Loekishow, maar vanwege kostenbesparing moet de leukste reclame het doen met een vermelding tijdens het reclameblok na het journaal.

In de winnende spot is een compilatie te zien van alle opvallende reclames waarin meneer Van Dalen als supermarktmanager producten aanprijst. Tien jaar lang vertolkte Harry Piekema de rol, en zijn afscheid ging daarom niet ongemerkt voorbij. In zijn laatste reclame voor de Nederlandse supermarktketen reikt hij klanten tissues aan, en die tissues zijn op dat moment uiteraard ook in de aanbieding.

De andere kanshebbers voor de Gouden Loeki waren onder andere het wereldwonder door het flesje van een bekend biermerk in de ruimte en het jongetje dat in waterplassen springt voor extra balletjes in de soep. ‘Even Apeldoorn bellen’ dingde met twee reclames mee, maar greep naast de felbegeerde reclameprijs. De Gouden Loeki daagt reclamemakers uit om aansprekende, grappige of verrassende reclame’s te maken.


Vorige artikel
Manuel Venderbos knock-out voor programma
Volgende artikel
Andere Tijden: spelshows sjoemelden

Nieuwsarchief


Poll

  • Mijn favoriete serie is...